promotie, huisstijlen

'Friesland belooft' Friesland Style

promotie, huisstijlen

'Friesland belooft' Friesland Style

Merk Fryslân is verantwoordelijk voor de promotie en vermarkting van Friesland en de Wadden als toeristische bestemming/destinatie. Dit doen ze aan de hand van verschillende campagnes. Eén hiervan is Friesland.nl /Visit Friesland. Met deze campagne wil Merk Fryslân laten zien dat Friesland alles heeft voor een vakantie, dagje uit of weekendje weg. Friesland heeft een eigenzinnig karakter en dat moet je ontdekken. Friesland is de provincie van de elf steden, van water, wouden en wadden. De provincie van Leeuwarden, de Culturele Hoofdstad van Europa. Friesland heeft het. Merk Fryslan promoot dit op een eigenzinnige en verfrissende wijze, dat past bij het Friese karakter. Mensen inspireren met pakkende campagnes en acties. In ‘Friesland Style’.

Voor een aantal cultuur campagnes heeft Karin Hofmeijer van Merk Fryslân mij gevraagd de vormgeving van verschillende uitingen te verzorgen. Zoals voor ‘Friesland belooft’ campagne in het najaar van 2020. Hier heb ik posters, advertenties en abri’s voor gemaakt. Een campagne waar de bekende actrice Tjitske Reidinga met ludieke ‘twists’ liet zien dat Friesland je avontuur, cultuur en ruimte belooft. Samen met Signe-Sanne Oortgijsen van Merk Fryslân hebben we ervoor gezorgd dat op een groot aantal stations in heel Nederland de posters te zien waren.

Ook heb ik verschillende uitingen gemaakt voor de culturele belevenis ‘11 Andere Oorden’ in december 2020. Gedurende elf avonden werd met artistieke lichtprojecten de aandacht gevestigd op bijzondere en onbekende plekken in Friesland. Een samenwerking met Omrop Fryslân zodat een ieder, ook van een afstand, kon genieten van 11 Andere Oorden.  Iedere avond een verrassing waar het was.  Zo hebben wij hebben ‘thuis voor de buis’  het kerstverhaal gezien op de hoogste terp van Nederland, bij  Hegebeintum, hie rom de hoek.  Alle uitingen zijn opgemaakt in het herkenbare ‘Friesland Style’.  Voor mij als Fries zijn dit erg leuke opdrachten om de doen. Natuurlijk ook omdat het met Karin en met Signe prettig samenwerken is.

Wil je meer weten over alles wat er te doen is in Friesland. Check het hier.
Hier zie je video’s van het project ’11 andere oorden’

Merk Fryslân is verantwoordelijk voor de promotie en vermarkting van Friesland en de Wadden als toeristische bestemming/destinatie. Dit doen ze aan de hand van verschillende campagnes. Eén hiervan is Friesland.nl /Visit Friesland. Met deze campagne wil Merk Fryslân laten zien dat Friesland alles heeft voor een vakantie, dagje uit of weekendje weg. Friesland heeft een eigenzinnig karakter en dat moet je ontdekken. Friesland is de provincie van de elf steden, van water, wouden en wadden. De provincie van Leeuwarden, de Culturele Hoofdstad van Europa. Friesland heeft het. Merk Fryslan promoot dit op een eigenzinnige en verfrissende wijze, dat past bij het Friese karakter. Mensen inspireren met pakkende campagnes en acties. In ‘Friesland Style’.

Voor een aantal cultuur campagnes heeft Karin Hofmeijer van Merk Fryslân mij gevraagd de vormgeving van verschillende uitingen te verzorgen. Zoals voor ‘Friesland belooft’ campagne in het najaar van 2020. Hier heb ik posters, advertenties en abri’s voor gemaakt. Een campagne waar de bekende actrice Tjitske Reidinga met ludieke ‘twists’ liet zien dat Friesland je avontuur, cultuur en ruimte belooft. Samen met Signe-Sanne Oortgijsen van Merk Fryslân hebben we ervoor gezorgd dat op een groot aantal stations in heel Nederland de posters te zien waren.

Ook heb ik verschillende uitingen gemaakt voor de culturele belevenis ‘11 Andere Oorden’ in december 2020. Gedurende elf avonden werd met artistieke lichtprojecten de aandacht gevestigd op bijzondere en onbekende plekken in Friesland. Een samenwerking met Omrop Fryslân zodat een ieder, ook van een afstand, kon genieten van 11 Andere Oorden.  Iedere avond een verrassing waar het was.  Zo hebben wij hebben ‘thuis voor de buis’  het kerstverhaal gezien op de hoogste terp van Nederland, bij  Hegebeintum, hie rom de hoek.  Alle uitingen zijn opgemaakt in het herkenbare ‘Friesland Style’.  Voor mij als Fries zijn dit erg leuke opdrachten om de doen. Natuurlijk ook omdat het met Karin en met Signe prettig samenwerken is.

Wil je meer weten over alles wat er te doen is in Friesland. Check het hier.
Hier zie je video’s van het project ’11 andere oorden’

facts
cc
in opdracht van
Merk Fryslan - Visit Friesland
delen:

En wat kunnen wij voor jou doen?